Godmorgon världen!

Uppe med tuppen som vanligt. Nu för tiden så vaknar jag alltid 06.40, av att Tristan drar i mitt hår eller petar mig i näsan. Så han har ju varit vaken längre än mig. Jag behöver nog snart ingen klockan för 06.40 vaknar jag alltid. Det är lustigt hur kroppen ställer in sig.
Nu är vi iaf uppe och nyss avklarat frukosten inne i köket vid barbordet. Skönt att jag köpte denna matstol så slipper man springa fram och tillbaka med frukost, lunch o middag in till matbordet i vardagsrummet.
Men jag inser att vi har vårt barbord lite väl högt monterat. Kikki fick vi ju bygga upp med böcker när hon skulle göra mina naglar=)...och jag känner nu när jag matar Tristan. Inge bra för axlarna. Får sänka bordet lite.

Idag har vi ett födelsebarn vi ska fira. Min kära kusin Rickard har den äran att gratulera. GRATTIS!!! Ska dit på fika senare idag. Måste ta mig en promenad innan för idag är det igen en härlig dag med goväder!

Igår kväll var det fredagsmys framför tv:n. Men som vanligt så tog jag en liten siesta. Jag har åter fallit tillbaka till att somna framför tv:n, och nu menar jag tidigt. Jag behöver bara lägga mig i soffan. Detta har kommit tillbaka nyligt. Sist jag var så var innan Tristan föddes. Man könner ju sig inte så rolig socialt, men uppenbart så behöver man ju sova iaf. Får åter igen bättra mig om dagarna. Men det är ju så mycket man vill hinna göra om dagarna...

Fick igår blodad tand när jag såg hur fint Kikki hade gjort det hemma. Vårfint var det verkligen. Ska ta och prova sy nya kuddöverdrag till soffan. Har ett tyg hemma sen förrut. Ett med fåglar på. Och fåglar ska ju vara inne nu. Man ska ha fåglar tydligen.... inte riktiga fåglar, eller det kan man ju också ha. Men fågelmotiv är på tapeten nu.
Så fram med symaskinen och börja arbeta. Visar sen resulatet av det.

Förresten så har jag testat min webcam på datorn. Nu blev det inte bästa bilden men jag bjussar på en morgonbild=)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mammi

Två godingar, bra start på lördagen :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback