Vart tog den stundande...

...vintern vägen??? Vi har haft en helt underbar dag idag. Strålande sol occh den har värmt. Vi har ju också fortfarande grönt lite här och där... konstigt konstigt.

Satt iaf igår och tokläste en blogg som jag blev tipsad om. Och hej och hå va bra blogg det va. Kvinnor som fått barn och vill ha lite hjälp och tips med kost och träning när man inte hinner iväg till gymmet stup i kvarten. Jättebra blogg!!! Hon heter Olga Rönnberg och bloggar för Mama.
Så nu ska jag försöka leva mer hälsosamt, inte för att jag har levt jätte OHÄLSOsamt, men man kan alltid bättre.
Mina prommisar har jag ju i benen och är van så nu ska det finslipas lite mer på denna hemmaträning som jag lite tafatt har gjort förrut, men nu ska det bli lite mer seriöst. Vi får se hur det går. Tog ett kort på mig igår då jag bestämde mig för detta. Ett litet "före" kort... skulle jag falla för frestelser så kan jag bara ta fram kortet och glotta lite på det så kan det bli en motivation till att fortsätta=). Vi får se hur det går. Jag ska ju inte tokträna eftersom jag ammar, men därför känns det så bra med denna blogg. Hon vet vad hon gör och hon har själv fått massa barn. Senast tvillingar.
Kolla gärna bloggen http://blogg.mama.nu/olgas-blogg

Ska bjuda på en lite bild från morgon prommisen...det var bara för vackert...


Efter denna sköna promenad så blev det dejt med Elisabeth och pållarna. Besöka ridhuset och motionera dom. Jag va på markservicen idag!!

Tristan fick post igår från mormor och det var en body som hon och maskinen hade knåpat ihop tillsammans. Jag tyckte det såg ut som en köpesbody och det var ju tur. Ungar som går klädd i hemmasydda kläder riskerar att inte bli som vanliga "vettiga" ungar...;-)


Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mammi

Tänk vad fin han blev i mormors pyjamas :) Är armlängden bra?

Postat av: Linnéa

jajjemän... Det blev jättebra med armlängden!

Postat av: Erica

Ja visst e Olga inspirerande . Har inte direkt under ammningsperioderna kännt att jag måstat tappa vikt men att skaffa sig muskler har ju ingen dött av! :) å nu när Colin snart blir 6 mån så känns det lite mer rätt i kroppen att göra lite större ansträgningar. Lycka till med dina mål:) själv längtar jag tills man får plocka fram skidorna:) å du har ju bara en av dom bästa mammorna:)



Postat av: Emma

Bodyn blev kanon fin på, bra jobbat tant Anita. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback