Fint väder och OS!

Vilken topeen dag vi hade igår (lördag alltså). Ok... att Livia har vaknat 6 varje morgon hela veckan må ju va, men jag och hon for iväg halv sju till stallet och släppte ut hästarna. Duktigt tje som hjälpte till så en lite ridtur på Kalle ut till hagen fick hon. Han är som guda-snäll så fort barnen är i närheten. Annat är han med mig, lite så där lagomt bufflig...
Patrick och Nellie fick lite sovmorgon och härlig lördags frukost fick vi tillsammans innan jag begav mig på jobbet.
Superfint väder. Solen värmer nu. Jobbet flöt på bra.
EFter jobbet en väldigt trevlig ridtur med Elisabeth och CC (som var väldigt taggad). Och tiden går ju fort när man har roligt, men klockan 17.00 skule vi ha trevlaga middagsgäster bestående av fam Daniel och Mia med barn och klockan 15.40 insåg jag och Bettan att de nog va dags att skynda hemmåt. Men vi hann! Middagen va färdig klockan fem, med stor hjälp av Patrick.
God ugnsbackad lax med romsås pch potatis...enkelt och GOTT!!
Så trevlig dag fick vi... mindre trevligt att Nellie hade ont i magen vid middagen... och va tror ni händer...
inatt vid ettiden så kommer allt upp. Tyvärr verkar de vara magsjuka då vi även har varit uppe tidigt imorse också. Usch usch.. inge roligt för magsjuka... Och stackars barnen när dom har det, jag skulle hellre offra mig själv!! Men jag brukar (peppar peppar ta i träd) ha stenmage mot sånt här.

Så vi får väl se vad dagen har att bjuda på idag. Fint väder kommer det att bli idag med, men de blir nog bara Livia som får komma med ut.

Förresten så såg jag ju skidskyttet igår, det gick ju så bra. Men som tidningarna skirver... Vad hände?? Jo, tyvärr har dom ju åkt för sakta. men dom kommer igen ska vi se. Försöker hitta en bra tv-guide för OS så man får ha bra pejl på när allt ska visas.

Ne, nu ska jag fixa frukost till mig och lilla strumpan. Den store kanske inte är så sugen. Får fixa blåbärssoppa och Coca-Cola, det var väl det man drack själv som mamma fixa åt en.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback