sun is shining!!!

vaknade till en blå himmel och solen som va på väg upp!!!  efter all regn som vart sp blir man ju så glad=)
Jag och Kalle for ut i skogen och han tyckte nog också de var skönt, för han busade och brallade mest hela tiden. Jag ramlade av en gång, men han e ju så snäll så han stod bara och tittade på mig där jag låg.

Vi hade lite planer under dagen, men de blev faktiskt annat vi gjorde. Men de e skönt att ta dagen som den kommer ibland och inte alltid bara styra upp hela tiden.
Vi gjorde iaf trolldeg som barnen (och vi) bakade med. De e ju faktiskt lite kul=). Lite maskar, och lite änglar och lite änglahår också. Plus alla icke indentifierbara saker som gjordes också.

Igår kväll hade vi Elisabeth och Magnus på middag hos oss. Trevli trevligt... de blev faktiskt en lätt 3-rätters.
Förrätt: Tunnbröd med tilltugg (rom, rödlök, räkor och creme fraice)
Huvudrätt: Grönsaks paj m. paprika, broccoli, pinjenötter,kesella chevré ost och honung.
Efterätt: Marängsviss. En klassiker som alltid går ned!!! Men denna gång bytte jag ut chokladsåsen till en Nougat sås... mums vad smarrigt.

Nu e de då bestämt vart Sandberg/Folkhage ska fira jul. Det blir S-uman och farmor och farfar. Kommer nog att bli väldigt trevligt. Jag och syster lär väl göra våran "årliga" runda=).
Funderar lite på vad jag ska göra med Kalle om han fortfarande är kvar. Man kanske skulle ta med honom upp, om de finns plats förståss i Stensele-stallet. Eller annars får han stanna, men då måste man fixa en snäll själ som vill ta hand om honom... hmmm..... måste fundera lite till.
Syrran kanske tycker det blir kul med llite ridsällskao till Maggan...?!?!

Jag och Patrick ska faktiskt göra lite marängsviss av det som finns kvar=)..... onödigt att det ska ligga kvar i frysen.

Och angående rubriken jag har skrivit... de va ju i morse och fram mot lunch de var sol. Nu är det regn igen=(

Vi höres!!

// Linnéa


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: erica

duktiga ni som gör trolldeg å bakar :) skoj att ni blir här uppe på jul.

Postat av: Hanna

Än så länge finns det en boxplats ledig, men frågan är väl när Henryk och Ewa tar tillbaka fullblodet som ska stå där, för jag tror dom ska behålla honom. Nu har dom iofs sålt ponnyn Lord, han åker till Umeå idag och sen vidare med buss så där finns det ju en plats också. Har inte hört att det ska komma en ny än.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback